Selasa, 25 Jun 2013

BEDAK TANAKA ORIGINAL DARI MYANMAR (VERY HOT SELLING PRODUCT)

         
SEJARAH BEDAK TANAKA


          Kayu Tanaka ini sememangnya sudah terkenal sejak dahulu lagi di kalangan masyarakat luar. Satu ketika dulu kayu Tanaka ini digunakan oleh golongan kerabat diraja disana untuk mencantikkan kulit.

           Serbuk Tanaka adalah berasal dari pokok tanaka yg digunakan oleh orang - orang Myanmar sebagai penjagaan wajah dan badan mereka dari jerawat, jeragat dan sinaran matahari. Di Malaysia, TANAKA tidak begitu meluas penggunaannya namun antara produk yang berasaskan tanaka adalah Bio Essence.          Kayu Tanaka ini sememangnya sudah terkenal sejak dahulu lagi di kalangan masyarakat luar. Ianya dipercayai boleh digunakan untuk tujuan melembutkan dan mencerahkan kulit muka.          Pada suatu masa dahulu, kayu Tanaka ini digunakan oleh golongan kerabat diraja disana untuk mencantikkan kulit. Dipercayai kayu Tanaka ini berfungsi untuk melindungi kulit daripada pancaran matahari yang terik. Ia juga dapat menyejukkan, menyerap lebihan minyak dan menyerap peluh.          Di negara seperti  Filipina, Bangladesh dan Thailand sudah tidak asing lagi dengan bedak Tanaka. Menurut masyarakat Myanmar, kulit kayu inilah yang mujarab digunakan sebagai petua untuk merawat dan mencantikkan kulit muka mereka. Tidak kira jenis kulit sensitif, normal, kombinasi, semuanya boleh menggunakannya tanpa was-was. Boleh juga digunakan kepada bayi baru lahir.Ianya tidak memudaratkan kulit.

          Kayu Tanaka ini, diasah di atas batu untuk menghasilkan esen yang berwarna coklat seperti foundation yang boleh kita perolehi di pasaran. Esen itulah yang disapukan ke kulit muka. Setelah kering di muka, warna coklat itu terus berubah menjadi kekuningan. Tetapi ianya nampak seperti kita memakai bedak sejuk. Boleh diratakan ke muka dengan menggosoknya sehingga rata seperti kita memakai bedak. Ia baik utk orang yang berjerawat dengan sapuan tebal di muka pada waktu malam seperti memakai MASKER.Ianya dapat mengecutkan jerawat dengan cepat.Tanaka memberi kesan sejuk kepada kulit muka setelah kita memakainya












FUNGSI :

1) Melembutkan dan mencerahkan kulit muka. .
2) Melindungi kulit daripada pancaran matahari yang terik.
3) Menyejukan kulit
4) Menyerap lebihan minyak dan menyerap peluh.
5) Merawat Jerawat
6) Menghaluskan kulit
7) Mencerahkan kulit Memudarkan parut jerawat
9) Sesuai untuk kulit sensitif, normal, kombinasi








CARA GUNA :

1. Bedaknya padat seperti tanah liat ,ambil sedikit sahaja.
2. Tambahkan air sedikit  (kira2 melekat kt muka)
3. Sapu dan ratakan pada seluruh wajah seperti masker
4. Boleh disapukan pada belakang badan yang berjerawat.








JENIS BAUAN/WANGIAN :

Ada 4 jenis pilihan. Diperbuat dari bahan yang sama cuma dibezakan dengan bauan/wangian yang berbeza. Pilihan-pilihannya adalah seperti berikut :





1. TANAKA LEMON (HIJAU)

2. TANAKA ROSE (PINK)

3. TANAKA JASMINE (PUTIH)

4. TANAKA ASLI (CREAM)




Nak jadi cantik, cute macam Nora Danish kenalah order dan pakai Bedak Tanaka. Ramai yang dah cuba....anda bila lagi?







HARGA :

Berat   40g : RM10
Berat 110g : RM20

(TIDAK TERMASUK POSTAGE)




Berminat bole Whatsapp / Wechat / SMS :

0172262548









Tiada ulasan:

Catat Ulasan